RM500 untuk satu job dari rumah.

Ya.

Saya pernah dapat job yang berharga RM500. 

Banyak ke sikit tu?

Bagi saya, sangat BANYAK.

Tapi memandangkan, job ini datang dari syarikat yang SANGAT TERKENAL di Malaysia, saya rasa mereka tidak rasa ini satu nilai yang tinggi. Bagi saya, ini adalah pelaburan yang cukup rendah tetapi mampu menghasilkan pulangan yang cukup besar bagi syarikat mereka.

Apa skop kerja saya?

Saya kena tulis artikel.

Dan mereka mahu saya tolong promosikan artikel yang saya tulis itu agar berada dalam muka surat pertama di search engine.

Dalam erti kata lain, mereka upah saya untuk buat kerja-kerja SEO agar BANYAK orang akan jumpa artikel itu ketika mereka google sesuatu di search engine. 

Saya ada sedikit pengetahuan tentang SEO dan saya juga sangat faham tentang permainan SEO.

Inlah salah satu skill yang selalu saya beritahu anda dalam artikel-artikel saya yang lepas.

Tambah dan mahirkan skill kita.

Agar, lebih ramai orang tahu tentang skill kita dan mereka berminat untuk menggunakan skill kita.

Saya dah promosi skill saya ini bertahun lamanya.

Alhamdulillah, setiap bulan sekurangnya saya dapat 2 atau 3 job hanya tentang kerja SEO sahaja.

Bayangkan jika mereka bayar saya RM500 untuk satu job?


Kalau dapat 3 job, dah dapat RM1500 duit tambahan secara sampingan.

Banyak tu.

SIapa nak bagi?

Kerjanya pun tidaklah susah sangat sebab saya dah biasa.

Masa mula-mula dulu saja agak terkial sedikit sebab tak berapa faham. Bila dah faham, kerja tak sampai 2 jam ini jadi perkara yang cukup mudah bagi saya.

Ini bukti bayaran yang saya terima.

Job SEO
Ok.

Itu sahaja saya nak cerita sempena Hari Buruh atau diberi nafas baru sebagai Hari Pekerja.

Sesiapa yang berminat nak belajar dapat job-job macam ini atau nak cari lubuk-lubuk yang boleh beri kita job macam ini, boleh baca Panduan Jobdirumah dengan segera.

Dapatkan disini --> Panduan Jobdirumah

Comments

  1. Kalau betul screenshot di atas itu ialah slip bayaran yg diterima, kenapa ada bank charges RM0.53? Pasty, transaction tersebut ialah fund transfer to other bank, bukannya credit (duit masuk). Nak menipu pun agak2 ah. Ingat orang bodoh sangat ke?

    ReplyDelete
  2. cuba tengok betul-betul transaksi tu.

    saya terima duit.

    Bukan saya yang bayar.

    Ini bukti bayaran yang saya terima dari client saya yang menandakan bahawa dia telah bayar saya. Juga boleh dijadikan bukti yang saya terima duit dari dia.

    Dia yang bayar. Ofkos ada fees 53 sen tu.

    Tengok bawah "bank charges" yang awak lihat tu..

    ada tulis "from account" kan?

    Maksudnya, bukan dari akaun saya. Akaun saya, nombornya lain.

    Haiya..

    cuba lihat betul-betul.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Belajar buat blog untuk dapat job yang lumayan.

Saya dah bayar RM50 untuk Panduan Jobdirumah. Tapi tak dapat panduan pun..

Hargai mereka.